Smarta lösningar för fastighetsförvaltare

Sköter ert företag en mängd olika administrativa och tekniska uppgifter och skulle dra fördel av att samla allt på ett och samma ställe, i ett och samma system? Idag finns bra lösningar!

Jobbar du och ditt företag med fastighetsförvaltning och ansvarar både för administration av hyror, påminnelser, indrivning och allt annat? Det finns oändligt med tjänster som kan erbjudas i samband med fastighetsförvaltning såsom att hantera olika kösystem, samla alla avtal och sprida rätt information till rätt slutkunder. Dessutom har ni som förvaltare en mängd olika tjänster som ska utföras i tur och ordning, somliga kan automatiseras, somliga inte. Hur som haver så skulle ert företag få en bättre totalbild med hjälp av ett riktigt bra ärendehanteringssystem. Ett system som kan samla ihop allt ni behöver hålla reda på och ha ansvar för på ett ställe. Det är något som alla anställda och underleverantörer tycker är behjälpligt och underlättar i vardagen. Ett system som de ser fram emot att använda dagligen.

Speciellt för fastigheter och uthyrning

Tänk dig ett system som hanterar allt detta: hyresadministration av lägenhet och lokaler; avtal; olika portaler för hyresgäster och kunder; köhantering; förvaltning; ärendehantering för fastigheterna; brandskyddshantering; lokalvårdsplanering; energimätning i fastigheten; och även håller koll på nyckeltal och benchmarking av dessa, liksom samlar alla era ritningar och övriga dokument. Låter det som om det vore för bra för att vara sant? Nejdå det finns sådana ärendehanteringssystem idag - välj ett som passar bäst för just ert företag. Hur många interna och externa aktörer har ni kontakt med per dag? Skulle dessa kunna registreras digitalt utan att gå via er? Tidsbesparingarna som finns att göra är enormt stora och ökar er effektivitet avsevärt.

En investering som lönar sig

Tänk att alla som på något vis hanterar ärenden kopplade till er fastighet går in och registrerar vad som görs samt resultat, mått och information i ett och samma system. Att enkelt kunna ha en översikt över hur städningen har gått, vilka felanmälningar som kommit in, vad som reparerats och vilka hyror som betalats eller förfallit utan att betalas. En tydlig händelselista per dag som sedan summeras upp i rapporter per vecka och månad. Att samla allt som sker i ett och samma ärendehanteringssystem sparar inte bara tid, det ger helt nya möjligheter till optimering och förbättring av era tjänster och arbetet i ert företag. Med ett riktigt bra ärendehanteringssystem kan ni höja era intäkter. Tack vare bättre överblick, bättre detaljkontroll och frigjord administrativ arbetskraft.

27 apr 2020